למה אני צריך קהילה?

וואו, זו השאלה הנצחית ששואל אותי כל מנהל בארגון כלשהו (ולפעמים גם אנשים פרטיים), אז אתחיל מכך שבשנים האחרונות – קהילות נהפכו לטרנד חזק מאוד בתחום הרשתות החברתיות והודות לתקופת הקורונה, התחזק הצורך במרחב סביבתי וירטואלי שיכיל, יקבל ויקשיב לנו.

אבל מעבר לטרנד – קהילות זה חשוב!

קהילה כסביבה חברתית

בעבר, אפשרות בחירת הסביבה שלנו הייתה מצומצמת, לרוב היינו גדלים עם אותם אנשים שהיו גרים בשכונה שלנו, לומדים ומתפתחים איתם. אך כיום, יש לנו את האופציה לבחור את הסביבה שלנו הודות להתפתחות הטכנולוגית ואנחנו יכולים להתחבר ולהקיף את עצמנו באנשים מכל רחבי העולם, אשר הערכים שלהם ודרך חייהם דומים לשלנו.

בעידן הטכנולוגי של היום, עלו אחוזי הבדידות ורוב האנשים מבלים כ-4 שעות מול מסך הטלפון שלהם בכל יום! דבר אשר יוצר ריחוק חברתי טבעי, תוסיפו על זה את הקורונה שהאיצה את התהליך – ולכן, קהילה יוצרת לנו מרחב סביבתי, חברתי או עסקי בטוח ומכיל, עם אותם אנשים שדוגלים בערכינו, בדרך חיינו ושיש להם נושאים משותפים. כך אנחנו יכולים להכיר אותם והם אותנו – וליצור חברויות חדשות. אך בקהילות יש הרבה יותר מעבר לפן חברתי בלבד.

בואו נדבר ביזנס

חברות גדולות רוצות לשמור על ההון אנושי שלהן ולהרחיב אותו. אנו רואים זאת בפרסומים הרבים שהן עושות ובצעדים שיווקיים חדשניים, מי שלא עומדת בקצב פשוט יוצאת מהמשחק…

אז כיצד אפשר לשמור על ההון האנושי של הארגון ולהגדיל את מעל הלקוחות שלו באופן אורגני? ניחשתם נכון- קהילות עסקיות לארגונים.

בקהילה אנו יוצרים מעגל של חברי קהילה (לקוחות) אשר נאמנים למותג, משתתפים בפעילויות של הארגון, חשופים למה שקורה ונותנים לנו השקפה על מה הלקוחות שלנו רוצים! בקהילות אנו יכולים לשתף את הלקוחות שלנו במה שקורה, לקחת מהם השראה, לחשוף אותם להשקות מוקדמות ולתת להם הטבות!

כל אלו יוצרים נאמנות למותג, מכיוון שאנו מראים בתור ארגון שאכפת לנו וברגע שחברי הקהילה מקבלים את הערך, הם יביאו את הערך בחזרה בין אם זה ברכישות חוזרות (אפסיילים) ו/או הבאה של חברים נוספים, דבר שיחזור אלינו בתרגום של מספרים נוספים לחברה.

לסיכום, כל ארגון שמגדיר את עצמו חדשני, בטח בשנת 2021, כבר לא צריך לשאול את עצמו האם קהילה היא דבר נכון עבורו – הוא חייב לשאול את עצמו ולשקול איך הוא יכול ליצור קהילת לקוחות סביב המותג שלו.