WeCommunity
  • דף הבית
  • בלוג
    • בסיס להקמת קהילה
    • כלים למנהלי קהילה
    • קהילות בארגונים
    • חוויות אישיות
  • פודקאסט
  • הסיפור שלי
  • יצירת קשר
קהילות בארגונים

להבין את הלקוח: מה קורה כשניכנס לעבוד בארגון שאנחנו לא מכירים?

על ידי אלמוג שחר 30 בינואר 2021
נכתב על ידי אלמוג שחר

מה קורה כאשר פונים אלינו בהצעה לנהל קהילה בארגון אשר אנחנו לא מכירים אותו, את התחום בו הוא עוסק ואת התרבות הארגונית שלפיה מתנהלים בחברה?

במצבים כאלו, אנחנו צריכים לעשות מספר פעולות אשר מתחלקות לפעולות קבועות, אותן נעשה עם כל לקוח – בין אם אנחנו מכירים את הפעילות שלו או לא, לבין פעולות ספציפיות – אותן נעשה בארגון אשר פעילותו לא מוכרת לנו.

פעולות חוזרות

תיאום ציפיות – הבהרה מה יידרש מכל צד, מהם תחומי הפעילות וגבולות הפעילות שלך ושל הלקוח.

שיחה זו תבהיר לכל צד מה הציפיות מכל אחד, כמה זמן נדרש ומהם תחומי המיומנות של כל אחד, כך נמנע אי הבנות בהמשך תהליכי העבודה. את הפעולה הזו חשוב מאוד לעשות עם כל לקוח (וגם בינינו לבין עצמנו, בכל אספקט בחיים).

מטרת על – הבנה מהי המטרה העיקרית, הנעלה ביותר והחשובה ביותר של הארגון כלפי הקהילה, למה אותו פרט רוצה להקים את הקהילה. הבנת מטרת על תסייע לנו בבניית אופי הקהילה וההכוונה שלה כבר מהצעד הראשון.

פעולות בארגונים לא מוכרים לנו

תרבות ארגונית – תפקידנו בניהול קהילה הוא להיות אותו חלק משלים באמצע הפאזל של הארגון, לחבר בין כל המחלקות ולתת לכולם את המענה. בתור מנהלי קהילות אנחנו נעבוד המון מול מחלקות השיווק, המיתוג, היח”צ והמכירות – ולשם כך דרושה ההבנה כיצד התהליכים קורים, מה מתבצע ע”י מי, מהן המחלקות הפועלות ומהי התרבות השוררת בין העובדים.

מהו חזון החברה ולאן היא הולכת – הבנת חזון החברה תיתן לנו נקודת מבט טובה על כיצד אנחנו הולכים לכוון את הקהילה מהבסיס – ולאן אנחנו נצטרך להכווין אותה בהמשך. מעבר לכך, כאשר נבין מה חזון החברה, נוכל להבין מה היה עד כה ומה היו האתגרים לממש את החזון – ובכך להביא את הפתרונות לידי ביטוי בקהילה!

היכרות ראשונית עם כולם!

אספר לכם שביום הראשון שלי בתור מנהלת קהילה, אני לרוב עורכת היכרות עם העובדים להבנה מי עושה מה, תחת מי הוא עובד, מהם תחומי האחריות שלו ועל מה הוא אחראי, הבנה זו תעזור לנו בהמשך הדרך כאשר נצטרך לתקשר במקביל עם מספר מחלקות ונחסוך פינג פונג של חוסר הבנות לגבי למי לפנות ובאיזה נושא – כך נגדיל את הפרודוקטיביות שלנו.

חשוב מאוד לזכור שאין דבר כזה בושה או חוצפה, תעבדו עם אנשים שנוח לכם לעבוד איתם, שאתם מרגישים בנוח לדבר איתם כמו שאתם חושבים ושהם יודעים להעביר ולקבל ביקורת. כך תהיה לכם חוויית עבודה נעימה ופרודוקטיבית, עם המון תשוקה ורצון לפעול!

אנחנו חיים פעם אחת ואם כבר לחיות ולעבוד – אז רק במקום שאתם אוהבים!

ניהול קהילותקהילות בארגוניםקהילות עסקיות
שיתוף
1
FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappTelegramEmail
אלמוג שחר

מנהלת קהילות עסקיות, ארגוניות וחברתיות בשלוש השנים האחרונות. הקמתי בשנת 202 את הבלוג הזה במטרה להוות הדרכה והנחייה למנהלי קהילות, במקביל להיות מקום לשתף בחוויות האישיות שלי מעולם הקהילות ולחשוף את הפעילות העסקית שלי בפניכם.

המאמר הקודם
מנהלי קהילות ארגוניות? כדאי להכיר את הדרישות, העלויות וההסכמים
המאמר הבא
שיתופי פעולה בקהילות: עם מי? ולמה אני צריך את זה?

אולי יעניין אותך לקרוא גם...

איך מודדים הצלחה של קהילה?

ניהול קהילות ודמוקרטיה – איך, כמה ולמה?

מנהלי קהילות ארגוניות? כדאי להכיר את הדרישות, העלויות וההסכמים

למה אני צריך קהילה?

פוסטים אחרונים

  • איך מודדים הצלחה של קהילה?
  • בניית קהילה: איך בדיוק עובד התהליך?
  • מנהל קהילה: מהקיבוץ ועד היום
  • ניהול קהילות ודמוקרטיה – איך, כמה ולמה?
  • תכונת הזהב למנהלי קהילה: ללמוד לשחרר!
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Email
  • Spotify

2021 - כל הזכויות שמורות © | WeCommunity | תוכנן ונבנה עם דיוק, מחשבה והמון אהבה ע"י Yazame – ארכיטקטורת שיווק בדיגיטל

WeCommunity
  • דף הבית
  • בלוג
    • בסיס להקמת קהילה
    • כלים למנהלי קהילה
    • קהילות בארגונים
    • חוויות אישיות
  • פודקאסט
  • הסיפור שלי
  • יצירת קשר