ערכים הם דבר מגוון ורחב, יש אנשים אשר סט הערכים שלהם ידוע מראש ודבר לא יזיז אותם, בעוד יש אנשים אשר סט הערכים שלהם משתנה מפעולה לפעולה.
בחירת סט ערכים לקהילה שלנו, היא פעולה שתבדל אותנו מקהילות אחרות בנושאים דומים (ואף זהים לשלנו) ותוביל אותנו בכל קווי העיצוב, השיווק, המיתוג והתוכן שנעשה ונעלה בתוך הקהילה שלנו.
ערכים בקהילות – מה זה אומר?
ראשית, נבין שערך הוא קו מוביל, שעל פיו אנחנו נלך ונפעל בכל צעד שלנו. ערכים ניתן למצוא גם בגוגל ולפעמים נגלה ערכים שלא חשבנו שהם נכנסים לתוך הקטגוריה כגון ״משפחתיות״ או ״אומץ״.
בחירת ערכי ליבה:
ברגע שתבחרו שלושה ערכים אשר מובילים את הקהילה שלכם ותאמצו אותם לליבת הקהילה (כולל התנהלות על פיהם), תוכלו למצוא את הבידול שלכם ולשדר אותו בקלות לשאר חברי הקהילה, אשר ינהגו גם הם על פי אותם ערכים. כך תוכלו ליצור שפה משותפת וייחודיות אינטימית, שתהיה מנת חלקה של הקהילה שלכם בלבד.
ערכים עקיפים:
ערכים עקיפים יכולים להיות רבים, הם אלו שילוו ויתמכו באותם ערכי הליבה שבחרתם ויתנו להם תוספות בקונוטציות שונות. ערכים אלו יכולים להשתנות עם הזמן, אך הם אינם יכולים לסתור את ערכי הליבה.
איך ערכים בקהילה עוזרים לנו?
ברגע שנבחר את הערכים אשר מייצגים את הקהילה שלנו, נוכל להתחיל לבנות תרבות קהילתית, אותה נבטא בפוסטים, סרטונים, תגובות ושיתופי פעולה. אותם ערכים יעזרו לנו לאגד את חברי הקהילה לכדי שפה משותפת ופעילות חופפת בינהם.
צריך לזכור שקהילה – בניגוד לקבוצה, נותנת מענה לצורך עמוק ואל-זמני. לכן, חשוב מאוד לשים דגש גם על ערכים דומים בין הקהילה לבין החברים בה – הנוכחיים והעתידיים.
איך מקדמים ערכים בתוך קהילה?
במידה ואנחנו דוגלים, לדוגמה, בערך ה”משפחתיות” – אנו נציג אותו כבר בהתחלה בתיאור הקהילה ונקדם אותו באמירות שלנו, נביא אותו בתור ערך מוסף בתכנים שלנו ונשאף ליצור הכרות בין כל חברי הקהילה. כנ”ל לגבי שאר ערכי הליבה.
בנוסף, במיתוג שלנו נוכל להביע את הערכים בעזרת צבעים וסמלים הקשורים לאותו הערך. יש לשים לב כי הערכים תואמים את נושא הקהילה והקישורים בין הערכים לנושאים עליהם נכתוב חופפים וקשורים אחד לשני.
במידה ונרצה לפתוח קהילה של יזמים, שתשתמש רבות במילה דינמיות, חדשנות ויצירתיות אך כל אלו לא יוכלו לבוא כמשהו נפרד אלא יצטרכו לבוא יד ביד בכל פעולה שנעשה.
אז לסיכום, כאשר אנחנו מקימים קהילה, כמו בכל עסק, אנחנו חייבים למצוא את הבידול, להתאים אותו למותג ולמה שאנחנו רוצים לשדר ללקוחות שלנו ובמקרה שלנו – לחברי הקהילה.
אז בקיצור… לכו תצעקו את הערכים שלכם! 🙂