WeCommunity
  • דף הבית
  • בלוג
    • בסיס להקמת קהילה
    • כלים למנהלי קהילה
    • קהילות בארגונים
    • חוויות אישיות
  • פודקאסט
  • הסיפור שלי
  • יצירת קשר
כלים למנהלי קהילה

חיבור קהילות באמצעות עקביות: החשיבות של פינות קבועות בקהילה שלכם

על ידי אלמוג שחר 20 בנובמבר 2018
נכתב על ידי אלמוג שחר

אחד מהדברים החשובים ביותר ליצירת חיבור עמוק עם חברי הקהילה הוא עקביות.

עקביות מראה לחברי הקהילה על אכפתיות, הקשבה, נתינת תכנים רלוונטיים באופן מסודר, רצינות ובעיקר – שהקהילה היא כאן במטרה להישאר לטווח זמן ארוך, לא רק כי זה “טרנד” מאוד מגניב אז “יאללה פתחנו”. לכן, זוהי אבן דרך חשובה מאוד ליצירת אמון עם חברי הקהילה.

עקביות בקהילה לאורך זמן – ובצורה אסטרטגית

נתחיל בטקטיקה: אנחנו נגיב לאנשים באופן תמידי, נחזק ונעשה לייקים. תמיד ובעיקר בתחילת הדרך. אלו פעולות עקביות אשר יראו על נוכחות ואכפתיות, תוך נתינת פידבקים ו”הרמות” לחברי הקהילה.

מבחינה אסטרטגית,  נגיש לחברי הקהילה תכנים  אשר יובילו אותם להשתתפות ולעשייה הטקטית (עליה כתבתי למעלה) בעצמם. נעשה זאת באמצעות פינות קבועות, שנבחרו לאחר מעבר יסודי על נכסים, הבנה של קהל יעד והנושאים המעניינים אותם (חברי הקהילה) ועליהם הם רוצים לדבר ולקחת חלק.

אז מהן פינות בקהילה?

אלו הן פעילויות/ אירועים/ פוסטים בנושאים ספציפיים, שעולות את ל-X זמן (לרוב אחת לשבוע), ביום קבוע מראש. על הפינות, אחראים אך ורק חברי צוות ההובלה של הקהילה.

פינות אלו ידועות לכל חברי הקהילה (או לפחות המטרה שכך יהיה עם הזמן) ולרוב, נציג אותן באודות הקהילה ובהודעות שנשלח לחברי הקהילה ברגע שהם מצטרפים. לעיתים, בעיקר בפינות חדשות, נבחר לפרסם הודעות נעוצות להצגת הפינות.

הפינות נועדו להיות מלכתחילה בעלות אימפקט רחב, אך יחד עם זאת ממוקדות. לרוב הן יהיו מאוד מקצועיות (אך זה כבר תלוי תלוי באופי הקהילה), זאת עקב העובדה שהפינות מדברות בדיוק על אותם נושאים שחברי הקהילה רוצים לשמוע, בהתאם להתקדמות שלהם בחיים האישיים/עסקיים.

פינות בשלבי התחלה של הקהילה

במידה ואנחנו בשלבי גיבוש הקהילה, יהיו פינות אשר מטרתן תהיה היכרות בגבולות המקצועיים בין חברי הקהילה. לכן, לרוב פינות אלו יופיעו עם הנעה לפעולה בסוף הפוסט ו/או יכללו שאלה מאוד קצרה אך “קלילה”, אשר גם חבר קהילה חדש ירצה לענות עליה, עקב הפשטות בפעולה (שצריכה להיות על גבול הפסיביות, על מנת להוריד את החסמים).

תפקידנו כמנהלי קהילות בפינות, הוא להתאים את השאלות ולענות על תגובות, על מנת להביא את חברי קהילה אשר השתתפו בפינה, לפרט יותר ולתת להם את תשומת הלב אשר אומרת: “את/ה חלק מהקהילה ואני נותנת לך תשומת לב – כי אתה חשוב”

הפינות יכולות להיות שונות מאוד אחת מהשנייה, אך כמובן עם התמקדות ורלוונטיות לחברי הקהילה ולתוכן שמעניין אותם. הפינות מטרתן להנגיש את התוכן בצורה קלילה וכיפית – והן חייבות להיות עקביות! למשל אחת לשבוע ולפחות במשך שלושה חודשים ברצף.

במידה ואנו רואים שלפינה אחת יש אימפקט נמוך יחסית, נוכל לעשות בה שינויים – אך יש להשאיר את אותו הקונספט ורצוי לעשות מספר נמוך מאוד של שינויים.

“ואם אין לי רעיון לפינה?”

פשוט נשאל! בשביל מה בנינו צוות ליבה?! בשביל מה פיתחנו היכרות ברמה גבוהה עם חברי הקהילה?
כדי שבדיוק ברגעים האלו, נוכל לשתף, לשאול אותם ולדעת!

במידה ואתם מתקשים למצוא פינה לקהילה, פשוט שלחו הודעה לצוות ההובלה שלכם ו/או הרימו סקר בקהילה ותשאלו אותם על מה הם היו רוצים לקרוא ולאיה תוכן הם היו רוצים להיחשף. דבר זה יתן לנו גם מודעות רבה לפינה (עוד לפני שהרמנוו אותה לאוויר) וגם השתתפות והפעלה של חברי הקהילה.

צאו לדרך והרימו את הפינות הראשונות בקהילה שלכם!

שיתוף
1
FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappTelegramEmail
אלמוג שחר

מנהלת קהילות עסקיות, ארגוניות וחברתיות בשלוש השנים האחרונות. הקמתי בשנת 202 את הבלוג הזה במטרה להוות הדרכה והנחייה למנהלי קהילות, במקביל להיות מקום לשתף בחוויות האישיות שלי מעולם הקהילות ולחשוף את הפעילות העסקית שלי בפניכם.

המאמר הקודם
כתיבה בקהילות: איך התחלתי ולמדתי לכתוב?
המאמר הבא
מהי קהילה?

אולי יעניין אותך לקרוא גם...

ניהול קהילות ודמוקרטיה – איך, כמה ולמה?

שיתופי פעולה בקהילות: עם מי? ולמה אני צריך את זה?

מנהל קהילה – מה התפקיד באמת דורש?

גאנט תוכן בקהילות – הטבלה שתעשה לך סדר

פוסטים אחרונים

  • איך מודדים הצלחה של קהילה?
  • בניית קהילה: איך בדיוק עובד התהליך?
  • מנהל קהילה: מהקיבוץ ועד היום
  • ניהול קהילות ודמוקרטיה – איך, כמה ולמה?
  • תכונת הזהב למנהלי קהילה: ללמוד לשחרר!
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Email
  • Spotify

2021 - כל הזכויות שמורות © | WeCommunity | תוכנן ונבנה עם דיוק, מחשבה והמון אהבה ע"י Yazame – ארכיטקטורת שיווק בדיגיטל

WeCommunity
  • דף הבית
  • בלוג
    • בסיס להקמת קהילה
    • כלים למנהלי קהילה
    • קהילות בארגונים
    • חוויות אישיות
  • פודקאסט
  • הסיפור שלי
  • יצירת קשר